torsdag 12 januari 2017

Tavlans återkomst. / Return of the painting.

Ljus i skog / Light in forest. (1998)


I sedvanlig ordning så åkte vi norrut över jul- nyårshelgen. Allt förändras. En av mina mostrar fick en tavla av mig i slutet av 1990-talet som har suttit på väggar i Uppsala, Ämnebo och senast i Viksjöfors. Hon återlämnade tavlan till mina föräldrar på grund av hälsoskäl så nu hänger den i Edsbyn.

Det här är lite av en "dyrgrip" eller samlarobjekt kan man väl säga. Det är nämligen en tavla, en av de allra första (bland de fem första) som jag har målat. Den gjordes under tiden på Viebäck. När man tittar i backspegeln så är det kul att se att jag faktiskt har utvecklats genom åren.

English:

In custumary fashion we headed north during the holidays. All things change. One of my aunts got a painting from me in the end of the 1990's which have been hanging on walls in Uppsala, Ämnebo and of latest in Viksjöfors. She returned the painting to my parents due to health reasons so now it hangs in Edsbyn.

It is a a bit of a "gem" or collectable of sorts one could say. Namely the painting is, among the firs (among the five first) which I have painted. It was done during my time in Viebäck. When looking back in the rear mirror it is fun to see that I have developed over the years.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar