fredag 25 november 2016

Första världskriget och en tunna. / World War One and a barrell.

Nu börjar jag se slutet på tunneln (för den här gången.). Sedan augusti har jag haft en sorts fulltidstjänst på en skola här i staden. Jag skriver sorts eftersom jag egentligen jobbade i väntan på att någon annan skulle ta över tjänsten. Men det var fulltid, vilket var bra. Men från och med i förrgår är det exakt en månad kvar på kontraktet. Lite osäkert med andra ord, och jag har börjat söka efter ett par möjliga "nödutgångar". Kanske någon skola behöver mig? Vi får se hur allt utvecklas.




Kanske man kunde ha hyst en mild form av missunnsamhet eller avundsjuka gentemot "den som tar över". Men det är för det första inte god kutym och för det andra är den nye killen fantastiskt bra. Han har längre erfarenhet också, jag lär mig mycket och han delar gärna med sig (det hade behövts på min praktik när det begav sig!). 

Första världskriget är det nuvarande arbetet med en av klasserna. Den nye läraren hade en sådan bra bild över vilka ingredienser som gjorde det möjligt för världskriget att bryta ut, att jag kände att jag ville göra en skiss på det. Den blev helt ok, helt användbar för framtida bruk i undervisningssyfte. Nu kör vi så att det ryker fram till den 22 december. Sedan är nog min tid förbi på den skolan.............   ?





English:

Now I start to see the end of the tunnel...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar