onsdag 23 november 2016

Filmisk vinst. / Cinema win.



...om man inte är med så kan man bli utan. Facebook får många klagomål kan jag tycka, när man hör hur andra talar om det. Mycket är såklart sant, alldeles säkert. Men det kanske också beror på vad man använder FB till. Jag gillar film. Väldigt mycket! Biografbesök har det varit lite dåligt med på sistone. Men jag ser annars film hemma eller med någon annan, på en annan plats. Bio känns lite lyxigt på ett sätt och det ska till något särskilt som intresserar för att jag ska hosta upp pengar till biljetten.

Nu föll det sig så att Biograf Maxim höll en tävling på sin Facebook-sida. Pris var ett par biobiljetter. Jag tänkte väl att man kan försöka. Och det gjorde jag... och vann. Helt galet. Så nu blir det väl ett besök snart igen vad det lider. Inte mig emot. Saken är den att biografen i Landskrona är fantastisk. Visst, Malmö har sina stora salonger och överdådiga SF-palats och Lund har de gamla historiska biograferna. Men Landskronas är balanserad med det nymodiga men en charm från historien. Den är mäkta modern med. Så det kommer att bli kul!


English:

Coming soon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar