måndag 21 november 2016

Bidrag till julmarknad. / Contribution to Christmas Market.

Ikväll har vi varit nyttiga. En del av föräldraskapet handlar om att ställa upp och bidraga med saker. Det märks tydligare nu när äldsta barnet går i första klass. Skolan hon går på ska ha julmarknad nu på tisdag (22/11 2016) och det önskas att föräldrar kan bidra med något. Vare sig det är att baka bullar eller liknande. Jag är ingen bra bagare själv. Vi kom fram till att det kanske vore kul att måla något som klassen kunde sälja (och exponering för mig, ack så själviskt).

Jag målade några enkla bilder på fri hand som barnen fick färglägga. Det var en riktigt bra lösning. De kom igång något ofantligt och älskade det, verkade det som. För mig bekräftar det två saker; barn älskar att skapa, samt att jag faktiskt ska börja fundera på att göra allvar av planerna på att hålla en målarkurs för barn i vår kyrka.






Jag hade tänkt att bidra med en egen liten bild med, en vinterbild. Men jag tror att den ska behållas tills vidare eller säljas/skänkas vidare till något annat. De bilderna som jag har bidragit med hittills är 4 till antalet. En bra siffra tycker jag. Samt att skolan själv kommer att sätta pris på dem till försäljning och få alla intäkter till att lägga i klasskassan. Det är bra att det går tillbaka till barnen ändå. Då får jag hoppas att det går bra till på marknaden!







English:


Tonight we have been very useful. Part of being a parent is about contributing. It it is clearer now when the oldest is in grade one. The school is to host a Christmas market now this Tuesday (22nd of November 2016) and a wish from the school is that parents contribute with something. Would it be to bake cinnamon buns or the likes. I am not a good baker. We concluded it would be grand to paint something that the class could sell (and also exposure for me, alas how selfish).

I painted a couple of simple pieces using free hand which the kids could colour. It proved to be an excellent solution. They got really into it and loved it, it seemed. To me it confirmed two things; children love to create, and I might have to turn my plans into reality of having a painting class for children at our church.






I had thought to contribute a piece of my own, a Winter themed setting. But I believe I will keep it for now or sell/donate it to something else. The images I have contributed with so far are 4. A good number. The school will price the paintings too and get all the revenue to put in the class-cash. It's good that it will go back to the children. Hopefully the market will be a success!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar