tisdag 13 september 2016

Kulturkrock!

Dagarna och kvällarna har blivit hektiska efter jag började mitt nya jobb. Jobbet sammanföll med början av att Teater Oscar började repetera slutfasen för pjäsen "Pensionat Sensommar". Problemet är att jag har ansvar för hela SO-blocket (varav jag har stor kunskap i två av totalt fyra ämnen). Jag har inte färdiga lektioner som ligger och dammar, för Samhällskunskap och Geografi. Dessa måste skapas. När behöver de skapas? På de få planeringspass jag har, samt kvällar. En liten hake, kvällar är vigda åt repetitioner. Mina dagar ser i princip ut så här den här veckan:

06:30   Vaknar.

07:45   Börjar jobb.

16:15   Slutar jobb.

16:45-  Tid med familjen.
17:55

18:15  Bilfärd till teatern.

19:00- Repetition
22:00

22:00  Hemfärd

22:40- Planera lektioner
23.40

23:40- Sova.
06:30

Det är för mycket psykisk stress inblandat. Så pass att jag börjar kallna för teater. Nu är det svårt att hur allt utvecklas. Jag visste inte att jobbet skulle vara så omfattande. Hade jag vetat då vad jag vet nu hade jag nog tackat nej till inblandning i den här pjäsen. Detta är ju högst ideellt, medan jobbet betalar hyran. Grejen är den att det finns inga avbytare på amatörteaternivå. Om någon av olika anledningar inte kan eller orkar med så finns ingen pardon. Jag känner mig lite snärjd för tillfället. Det är inte så trevligt att komma fram till att jag nästan får avsmak för teater, det som ofta har varit lite av livsnerven i en annars smått kaosdrabbad tillvaro och vass värld. Jag kommer nog med all säkerhet ta en paus med teater, fram tills det känns lustfyllt igen. Det gör det inte nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar