söndag 4 september 2016

Det var bara en tidsfråga, Star Wars. / It was just a matter of time, Star Wars.



Jag är en självutnämnd Stjärnornas Krig-fantast. Ändå har jag aldrig aktivt försökt att göra något seriöst i bildform under alla dessa år. Vilket slöseri! Men nu så har jag äntligen börjat skissa på ett par möjliga scenarion som skulle kunna bli en tavla (eller två). Ett par idéer kan nog bli riktigt bra. Detta är snabba skisser, senare får jag ha bättre koll på anatomi och annat. Linjer och sådant...

Här ovan är som en konceptskiss, en soldat ur Rebellalliansens infanteri. Lite avvaktande posering, jag har tänkt att kanske slänga in en eller ett par av Imperiets stormtrupper i gången till vänster. Eller kanske höja tempen med en nexu? Vi får se.

English:

I am a self-proclaimed Star Wars-fan. Yet I have never actively sought to do something serious as far as imagery during all these years. What a waste! But now I have begun doing some sketching and a few scenarios could turn out well as a painting (or two). Some ideas are quite good. These are just fast sketches, later I need to have anatomy in check and other things. Such as lines...

Above is a concept sketch, a soldier from the Rebel Alliance infantry. Sort of hesitant pose, I have thought about throwing in a couple of Imperial Stormtroopers in the walkway to the left. Or maybe raising the temperature with a Nexu instead? We'll see.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar