onsdag 20 juli 2016

På resande fot... / Travelling...



Vår familjs semester har varit uppdelad i olika etapper. Först var vi runt Norrköpingstrakten, senast på Åland i några dagar och igår sträckkörde vi från hamnen i Sverige upp till Hälsingland. Jag börjar bli trött på att köra bil. Också att bara vistas i en bil. Ugh...! Så det är lite skönt att andas bergsluft igen. Edsbyn, platsen i Voxnadalen.




När man reser är akryl det bästa (om man nu inte vågar sig på akvarell) att måla med. Jag har en påse full av penslar och färger. Bara utifall. Annars är det färgpennor som gäller. Jag gjorde en liten bild som vi lämnade i stugan på Åland (och ett visitkort, bara ifall att...). Exponering är allt. Allt som allt tog jag med mig tre dukar. En är målad, klarar jag av att måla alla tre innan resan är slut?


English:

Our family's vacation has been split into three stages. First we were around the Norrköping area, of late we were on the Åland Islands for a few days and drove non-stop from the docks in Sweden all the way up to Helsingia yesterday. I'm getting sick of driving. Also just being in a car. Ugh...! So it's nice to breathe some mountain air again. Edsbyn, the spot in Woxna Valley.




When you are travelling acrylic colours are the best (unless you dare to use water-colours) to use for painting. I have a bag full of brushes and colours. Just in case if. Otherwise I resort to colouring pencils. I made an image that we left in the cabin we stayed in on the Åland Islands (and a business card, just in case of... ). Exposure is everything. All in all I brought three canvases. One is finished, will I manage to paint the rest before our trip comes to an end?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar